fredag, mars 31, 2006

Trivselfaktorn åt helsike

När jag började på denna arbetsplats blev jag oerhört besviken när jag insåg att jobbet inte bestod i det som jag fått presenterat vid arbetsansökan. Efter några veckor på jobbet "visste" jag att jag inte skulle bli gammal här. Så gick det någon månad och jag började jobba deltid istället och plötsligt kändes det ganska ok... men sedan har det bara gått utför. Det har varit en del tjafs som jag inte känner att jag förtjänat och det gör mig jätteledsen. Exempelvis fick jag en hel del skäll för att jag tar EN sammanhängande rast på kvällen när jag måste äta. Jag sa redan när jag bytte till deltid i december att jag måste ha en sådan för att hinna äta. Då var det ingen som sa något. Nu har de dock bestämt sig för att företaget minsann inte betalar för att jag skall ha rast. Jag påpekade att det står i vår handbok för anställda att vi kunde välja att ta ut minuterna i flera småraster eller en sammanhängande. Jag nämnde att jag skulle höra mig för med facket och plötsligt gick det bra att ta åtminstone 20 av de 25 minuterna på en gång. En vecka gick och jag tröttnade på att jag alltid måste säga åt folk att flytta på sig eftersom de satt sig på min plats. Jag skrev en lapp där det stod: "Den här platsen är Marias och hon sitter här varje vardag mellan 16:45 och 22:00". Den skylten fick sitta i 4 dagar, sedan fick jag ett mejl från personalansvarig där hon tyckte att jag skulle ta bort skylten eftersom den sa att ingen fick sitta på min plats. Dessutom förklarade hon för mig att vi minsann inte hade fasta platser här. Det var en nyhet för mig, eftersom jag tidigare fått mitt namn på anknytningen och jag dessutom tidigare blivit tillsagd att sätta upp en lapp med schemat så folk visste när den var tillgänglig. Jag skrev det också till personen i fråga och sedan skickade jag även ett mejl till min gruppledare och frågade vad som egentligen gäller. Hon meddelade mig att jag hade gjort rätt, men den andra kvinnan har fortfarande inte svarat. Jag blir så jäkla trött!!! Är kvinnan ute efter mig eller vad fan är det fråga om?!? Nu väntar jag bara på nästa skräll... *suck*

Nästa sak som hänt är att jag fick hem tunern och kopplade in den. DEN FUNKAR INTE! Jag gick och köpte en extra antenn, eftersom jag inte visste om det var centralantennen som jävlades. Ingen skillnad. Jag har kopplat hit och dit, sökt kanaler testat alla möjliga knep och läst instruktionsboken fram och baklänges. Inget resultat... bara brus. Det är alltså 1000:- i slasken igen. VAD FAAAAAAAAAAN HAR JAG GJORT FÖR ATT FÖRTJÄNA DETTA?

Inga kommentarer: