torsdag, mars 30, 2006

Tuner

Så sitter jag då här och inväntar att min nya tuner skall landa i lådan. Jag kollade efter en tuner på Blocket först. På den sajten jag köpt flera saker som blivit väldigt bra. Hittade en tuner, av samma märke och modell, som den förstärkare jag har nu. Det vore ju en dröm att få matchande saker för en gångs skull! Annonsen hade iofs legat inne i nästan två månader, så jag var lite fundersam över om den faktiskt fanns kvar. Ibland glömmer de ju att ta bort annonserna. Mejlade säljaren och väntade sedan i hela TVÅ dagar innan jag gav upp. Hittade då en annan på Tradera. Samma märke, men en annan modell. En timme kvar innan budningen skulle stängas. La ett bud på den och fick den! Två dagar efter att jag betalt den, och den är skickad från Boden, ringer säljaren på den första tunern och berättade att hans apparat fortfarande finns kvar och att han kunde tänka sig att sänka priset. Är inte det jävla typiskt!?
Hoppas verkligen att det hela slutar lyckligt iaf. Har ju aldrig köpt något på Tradera förrut. Säljaren verkar vara en seriös kille, om man läser omdömena som hans tidigare köpare skrivit. Förhoppningsvis kommer jag alltså sedan kunna lyssna på radion igen. Wow! Vilken dröm. ;cP

Inga kommentarer: