tisdag, mars 14, 2006

Stickningens underbara värld...

Nu har jag iaf kommit en liten bit på sjalen och inser att den faktiskt kommer att bli klar... någon gång i framtiden. Det enda som återstår är att hålla ut och sticka VARV efter VARV och det är lååååångt. Jag har tre nystan till att göra av med.
Min stickningsguru har länkar i sin blogg till sajter som bara vräker ur sig snygga saker. Speciellt Heirloom Knitting gör mig svag i knäna. Dessutom hade gurun den dåliga smaken att be sina läsare att ge förslag på vilken sjal hon skall sticka till ett bröllop i sommar. Naiv och godtrogen, som jag är, går jag och kikar och hittar de mest fantastiska skapelser. Uppmuntrad av de små framgångar jag känner att jag fått, genom att kommit en bit på väg med mitt eget projekt, kikar jag på allt och blir alldeles till mig. Speciellt en sjal som jag funderar på om jag faktiskt skulle klara att göra. Den heter Melanie Shawl och verkar vara ganska rakt på sak, om än något pysslig. Dock inte på långa vägar så pysslig som resten av sjalarna på sajten. Känner en viss rädsla för att ta mig vatten över huvudet. Nåja, framtiden får utvisa om min pysslighet håller i sig så långt! ;cP

1 kommentar:

Anonym sa...

Ååååh, nu blir jag massa inspirerad att ta fram stickorna, men jag har ju inte TID! Har en uppsats som måste skrivas färdigt!! Damn those fantastiska kreationer som du tipsar om :P