torsdag, mars 09, 2006

Envisare än synden...

Igår fick jag lov att utnyttja VaVen (Vård av Vovve) på jobbet. VaV är något som UPCs anställda har 'rätt' till pga att arbetsledarna tycker att det är en bra idé. Jag klagar inte! Perfekt eftersom Fenrir igår roade sig med att spy i kaskad en massa gånger och sedan låg och sov i en liten sorglig hög. Sista gången han sprayade mitt vardagsrumsgolv kom syndaren upp. Hundskrället hade lyckats svälja en kardborre! En hel sådan... inte små delar som brukar spöka på sommarhalvåret, utan en hel alldeles rund och taggig kardborre. Emellanåt undrar jag vad min vovve håller på med? Nåja, han fick svälta igår och nu på morgonen fick han mjukisfrukost som bestod av kokt fisk och ris. Har vi tur så kommer maggen att hålla sig lugn nu. Fenrir är iaf tillbaka till att vara en galen och leksugen hund. Han har sprungit som en tätting med sin nya leksak. När jag var och handlade medecinen sist köpte jag även en avlång studsboll. Det är alltså en helt vanlig tennisboll i batongformat. Skitkul tycker Fenrir eftersom den studsar helt irrationellt åt alla håll och kanter. Skitkul tycker jag eftersom jag bara behöver slänga den åt fanders och vovven springer som en röd iller efter den.

Jag har hittat en himla bra grej på nätet. Pandora: Find music you love En sajt där du själv bygger din musikstation. Du skriver in några artister eller sånger du gillar så försöker deras databas matcha dig med andra i samma stil och spelar upp musiken. Du kan döpa din egen musikstation och lyssna på den var som helst. Perfekt för mig som tröttnat på Nya Bandit och Rockklassiker. Deras eviga reklamavbrott och tjatiga DJs gör mig så trött! Enda problemet med just Pandora är att det mest är amerikansk rock som finns i databasen och de kan vara svåra att hitta ute på nätet sedan. Det är bara de mest kända typ Creed och 3 Doors Down som är lätta att få tag på i svedala. Ett lyxprolem... jorå! ;cP

Pärluggla
Lyckades förresten fota min pärlugglas mage häromdagen. Min kamera är bara bäst! Inte nog med att den har en optisk zoom som heter duga. Den har också en digital zoom som gör mig alldeles varm. När jag kombinerade dessa två lyckades jag komma så nära ugglan att det kändes som om jag kunde sträcka ut handen och klappa den.

Jag har skapat mig ett konto på Flickr nu. Jag har blivt så mainstream att man kan dåna. Digitalkamera, blogg och Flickrkonto! Var skall det sluta?

Jaja... dagarna går!

1 kommentar:

Anonym sa...

En hel kardborre? Stackars lilla hunden! Skönt att han fick upp den i alla fall, till slut. Och skönt att han är leksugen igen :-)