torsdag, mars 23, 2006

Blaskslask

Nu stundar då den del av året när man som hundägare, och då speciellt ägare till pälshund, funderar över hur man kom på tanken att skaffa hund över huvud taget? Fy fan, vad det är slaskigt och sandigt. Varenda gång man kommer in från en längre promenad måste man stoppa hunden i duschen och försöka bli av med det mesta av all den sand som finns i pälsen. Vintern har varit perfekt, ända tills nu. Det har bara varit två tillfällen tidigare då dusch varit nödvändig, av andra skäl än äta snuskiga saker i parken. Nu är det dock kört. Det är bara att ställa fram damsugaren och hålla dörren till badrummet öppen. Det är ingen idé att hoppas på förbättring förrän snön är helt borta och sopmaskinerna har gjort sitt. Alltså kan sandsäsongen möjligen vara över i början av maj.

De senaste två veckorna har jag mailbombats av min gruppledare på jobbet. Det gäller semesteransökan. Den måste vara inlämnad före ett visst datum. Eftersom jag inte är särskilt intresserad av sommarsemester har jag ignorerat skräpet, men igår fick jag ännu ett mejl där det uttrycktes återhållen ilska över att jag inte gjort någon ansökan för perioden v. 29-32. Medan jag fortfarande fundrade över svaret fick jag nästa mejl. Denna gång erbjöds jag att stanna kvar på UPC ända fram till september. Villkoret var dock att jag inte ansökte om semester under just v. 29-32. Ibland undrar man om de egentligen har någon aning om vad de sysslar med på företaget?! Varför skicka uppmaningar till att ansöka om semester under en period, när de sedan uttryckligen säger att jag inte kommer att få någon semester under just den perioden? IQ fiskpinne!

Stickningen går framåt och jag har bestämt mig för att satsa på nästa projekt. Tack och lov får jag hjälp med arrangemanget av min stickguru. Det är dock svårt att bestämma vilken färg man vill ha på garnet. Dataskärmar återger inte färger så bra och dessutom har sticksajten pyttesmå bilder på dessa. Ingen höjdare, när man skall försöka se om man kan leva med en färg. Av gammal vana vill jag helst välja blått, men samtidigt känner jag en stark dragning åt grönt. Tyvärr verkar ingen annan än jag att gilla den riktigt mörka skogsgröna, så den finns inte att få tag på. *mutter* Argh... jag har ännu en gång hamnat i en valsituation och det är inte det lättaste för en våg. *skratt*


En liten smakbit från senaste fotosejouren i Hagaparken:

2 kommentarer:

Elin sa...

Grattis till nya stickprojekt! (attans vad vanebildande det kan bli...) I Uppsala i måndags på garnaffären Yll&Tyll såg jag det mest underbara melerade blå garn man kan tänka sej - tror du att jag köpte? näää, och nu ångrar jag mej...

LupaVarg sa...

Snålheten och nänä bedrar efterklokheten! ;cP