fredag, mars 09, 2012

Muffins och dess form

Eftersom jag fortfarande är hemma och kurerar mig från min jäkla förkylning har jag tagit tag i bakandet. Jag hittade ett recept på cupcakes i Metro och ville testa. Blev bra, men jag hade som vanligt glömt bort att "vanliga" människor endast har choklad i kakor som färggivare och inte smak, vilket gjorde dem bleka i smaken. *pun intended* Idag testade jag igen, men denna gång blev det ett eget recept med _massor_ av choklad. Mumsiga! Det jag missat var dock att själv muffinsplåten inte funkar så himla bra utan pappersformar i hålen. Det är nämligen helt omöjligt att få ut sin muffin ur hålet utan att den också sitter i en pappersform. Varför heter det då muffinsform? Borde det inte också finnas en information om att man måste köpa pappersform för att det faktiskt ska funkar för muffins? Jäkla skitgrej. *mutter*


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer: