torsdag, mars 08, 2012

Filmer

Jag har satt mig ned och tittat på några av 2012 års Oscarsfilmer. Sett 'The Iron Lady' Meryl Streep spelade Margret Thatcher. En helt ok film där en gamlingar som jag kände igen det mesta och också kom ihåg vad som sades om henne då. Kan dock även säga att Meryl Streep må vara en bra skådis, men hon upprepade en del från Helen Mirrens roll som 'The Queen'. Emellanåt hade jag svårt att se skillnad på deras tolkningar av de båda "drottningarna".


Sedan såg jag 'Hugo' och slogs av att det verkligen måste ha varit ett fattigt filmår. Varför skulle det annars snackas så himla mycket om denna mediokra film? Visst var den snyggt filmad, men spännande eller nyskapande var den då inte. Samma gamla vanliga historia utan överraskningar. Inte intressant.


Just nu sitter jag och tittar på 'War Horse' och undrar ännu en gång över vad alla pratar om? Är det så att alla filmer som handlar om död och sorg, där lite myspys läggs in mellan blodet och snusket, skall räknas som "bra"? Om du sett 'Black Beauty' och lägger till ännu mer sorg, lite kulspruteeld och bomber, så behöver du inte slösa två och en halv timme på den här filmen.


Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer: