onsdag, december 28, 2011

Nervositet

Nu är det bara en månad kvar innan flytten. Håller på att sortera ur bokhyllan. Behöver ju inte flytta med de böcker jag ändå aldrig kommer att läsa om. Stephen King och Terry Pratchett följer självklart med. Även Tanya Huff och Anne McCaffrey har sina givna platser i hyllan. De böcker som jag inte ens kommer ihåg varför jag köpt skall åka till någon secondhandbutik. Har dock lite problem med hur jag skall orka bära dem alla. *hm* Har försökt med att få Stadsmissionen att hämta, men de vill inte ha böcker på _engelska_. Enligt dem vill ingen läsa på något annat språk än svenska. Personligen anser jag att de går förbi en stor marknad genom detta beslut. *suck* Får leta vidare. Om någon känner sig manad att hämta fyra stora IKEA-kassar fulla av engelska skräck- och fantasyböcker är ni välkomna att höra av er. OM ingen vill ha dem kommer de att åka i pappersåtervinningen. *mutter*

Apropå att packa är det dags att inhandla flyttkartonger, men har samma problem där. Hur skall jag få hem dem? Som icke bilburen människa verkar jag hamna i skiten där också. När jag väl flyttat måste jag dessutom skriva in mig på en annan arbetsförmedling, men om jag inte får ta med hunden dit, vad gör man då? Vissa saker blir så himla besvärliga helt plötsligt. *trött*

1 kommentar:

Monica sa...

GOTT NYTT ÅR till dej och lillknodden från oss alla;-)