onsdag, december 14, 2011

Nya lägenheten

Igår spenderade jag lite tid i den nya lägenheten. Det skulle ju dyka upp en trevlig bredbandsinstallatör från Sollentuna Energi. Han dök upp prick på tiden som han utlovat *kors i taket* och installerade världens fulaste och största omkopplare. Fattar inte att den tekniken inte krympt när allt annat bara blir mindre? Burken är kommunalgrå och 20 x 30 cm stor. Hittade ingen bild på nätet som ens liknade den och kan alltså inte visa upp åbäket här. Borde så klart ha tagit en bild med mobilen, men så långt tänkte jag inte då. Jättelådan alban sitter iaf nu på väggen, under en gammal klädhängare.

Efter att ha mätt upp alla rum i lägenheten har jag ångrat mig och kommer inte att minska ned bad- och sovrum. Klädkammaren är stor nog ändå, men jag tänker iaf bredda den lite, vilket gör att jag kan gömma den åbäkiga omkopplaren därinne. Jag kommer då fortfarande inte behöva några fristående garderober för mina kläder. Jag kommer att bli som värsta Hollywoodfrun med en walkin closet. ;-)

Annars har jag och Loke det bra. Han trivs ganska bra på jobbet där det finns en massa knasiga killar man kan skälla på. Ibland dyker det upp en brun Storpudel som heter Bruno och då blir det leka av för hela slanten. De gillar varandra och jag blir glad. =c)
Jag är mycket trött vid hemgång och jag måste lära mig att ta det lugnt på jobbet. Ingen idé att slita ut sig i onödan, speciellt med min hjärna. ;-)

Inga kommentarer: