tisdag, december 27, 2011

Deprimerande upptäckt

Vart tog mitt tålamod med kunderna vägen? Den dryga månad jag arbetat som glorifierad telefonist på detta företag, har med all önskvärd tydlighet visat mitt tillkortakommande. Visst svarar jag lika vänligt som förr, men så fort kunden kommer med infantila krav faller jag av grenen och känner för att slänga på luren."Någon måste komma med grejen till mig pga x-anledning", "Jag är närvårdare och min man är sjuk!" eller "Men det är ju så långt ifrån där jag bor." Att försöka förklara att det faktiskt inte finns någon anställd, som har tid att åka runt i stockholmsområdet med en jäkla vinterlist, får ingen förståelse över huvud taget. Självklart skall någon hinna med just dem. Att de för två veckor sedan ringde och gnällde över att det tog sådan tid för oss att montera inglasningen, verkar ha fallit dem helt ur minnet. Kanske vi dröjde med monteringen pga att vi körde runt med de där jävla listerna?!

Julen firades hemma hos mamma i lugn och ro. Lite mat och en massa choklad blev det. Testade också hemgjord plommonlikör. Sötsliskig och god för att vara av plommon. Mamsen hade gjort ett försök med surkörsbären, men det blev för mycket spritsmak eftersom kära mor inte hade haft i tillräckligt med socker. Båda var dock drickbara. :-)

Inga kommentarer: