måndag, januari 02, 2012

Diskmaskin och varför inte en kyl/frys?

Mor säger att jag borde skaffa mig en diskmaskin. Hon backar upp det med att det nu skall vara mer energisnålt att använda en sådan än att diska för hand. Ok?! Ingen aning om det stämmer, men eftersom min budget kanske (hu!) tillåter en sådan så varför inte kolla? Jag är ju ensamstående, om man inte räknar Loke, och därför tycker jag inte att jag skall behöva en "fullsize"-maskin. Inser ganska snart att en 45cm-maskin är DYRARE än en 60cm. Varför? Ingen aning där heller. Letar gladeligen vidare...

Har också börjat leta efter en kyl/frys. En som har grejerna i samma skåp istället för två. Har ju inte så himla mycket att stoppa i en kyl, men när brödet är bakat så tar det en jäkla stor plats i frysen. Alltså en större frys än kyl borde bli perfekt.

Att försöka sätta ihop ett kök i IKEAs planner är en utmaning. Det ska ju vara så simpelt, men nog fan lyckades jag tappa bort de "sparade" försöken. De försvann utan spår och jag fick börja om igen. Och varför ställer de kylskåpet mitt på golvet? Det går inte att flytta på den ena ritningen och på den andra så låser den sig fast vid skåpet bredvid, vilket innebär att flyttar jag kylskåpet så följer det andra skåpet med. Skit! :-0

Flyttkorten är iaf beställda och om vi har tur har ni dem innan jag faktiskt flyttat. ;-) Ni som har min epostadress kan ju ändra till "vad-det-nu-står-framför"@disavi.se så slipper jag skicka sådana flyttkort också. Tack för hjälpen. :-)

Inga kommentarer: