måndag, mars 02, 2009

Bland annat vårstädning...

Idag tog jag mig i kragen och började torka skåp- och köksdörrar. Våren gör sig påmind och de har blivit väldigt skitiga, sedan vovve varit sjuk och jag alldels för slö. ;c) Jag har också börjat olja in mina träplattor på balkongen. De led ju lite av Bullens smarta toalettidé. De blev ju tvättade några gånger och såpa verkar torka ut trä, fast att det står att den inte skall göra det. Plattorna har alltså sett lite torra ut, men nu börjar de som blivit behandlade se alldeles fantastika ut igen. Ser till och med snyggar än de gjorde när de var alldeles nya.
Gjorde bort mig när jag började jobbet. Ställde mig på en "säker" plats. Visade sig självklart att platsen inte var säker och det stänkte en massa olja, så nu måste jag tapetsera om en del av hallväggen. *suck* Förhoppningsvis har jag kvar den där tapetrullen i källaren. Fick förslaget att måla istället och det lät ju enklare, men jag vet inte om det blir bra. Det är så mörkt i hallen. =c/
Jag snubblade över en påse med Lejongap, som låg och skräpade i en låda. Köpte dem för flera år sedan och har helt glömt bort dem. Har saknat Lejongapen på balkongen, de senaste åren. Kanske man skulle ta sig i kragen och odla lite?

1 kommentar:

Anonym sa...

Har nu läst igenom hela Blåkullabloggen, och jag som ibland längtar tillbaka det tog slut kan jag säga. Bildårarna har visst tagit över,jä..a tilltag att åka runt vid Olle. Men samtidigt är ju blomfägringen fin, och närheten till Hagaparken är ju värd lite också.
Städa på och ha det bra.