fredag, februari 27, 2009

Överklagandenämnden

För att överklaga beslut, som diverse rektorer för KomVux gjort i Solna, vänder man sig till: Skolverkets överklagandenämnd.
Enligt informationen på hemsidan skulle det finnas information i brevet: "Till vilken myndighet eller vart du skall skicka överklagandet skall framgå av det skriftliga beslut som du överklagar. Du skall alltid begära ett skriftligt beslut med en fullföljdshänvisning d.v.s. uppgifter om vart du skall skicka ditt överklagande."
Någon sådan information fanns dock inte på beslutet som jag fick?! När jag ringde rektorn och frågade varför han nekat mig utbildningen, var hans informationen att skicka överklagandet till Skolverkets överklagandenämnd, men det stämmer ju inte om man läser vad det står på deras hemsida. Får väl ta mig i kragen och ringa mannen på måndag igen. *suck*

1 kommentar:

Anonym sa...

Berätta gärna hur det går. Beroende på hur det går för dig kan jag se om jag kan få Sigtuna kommun att betala någon kurs åt mig :P annars är det bra?