onsdag, mars 18, 2009

Varför då inte shoppa lite till?

Jag bara ska INTE vara med på trädgårdsbutikers mejlinglistor. Jag blir bara av med pengar. *suck* Lilla Fiskaregatans Trädgårdsbutik AB är värst. De har satt i system att fresta mig med en massa lökar och frön. Jag har kategoriskt slängt alla mejlen, utan att läsa dem, för att försöka undvika plånboksproblemen. Denna gång hade de dock skickat med ett erbjudande. De erbjuder en Victoriaklocka för halva priset. För er som inte vet vad en sådan är, kan jag berätta att den används när man sår frön i krukor. Den skall stänga in och hålla kvar fukten i jorden, där fröet gror. Fantastisk liten grej vilken gör att man inte behöver hålla på att tejpa plastpåsar runt krukan. Allt som underlättar i min knasiga odlingsorgie är bra. =c)
Problemet med detta fantastiska erbjudandet var ju då att jag hittade andra saker på sidan, som var mycket dyrare och inte fasen kunde jag låta bli.

En liten Fairy kunde ju inte bli fel, 229 kr är inte heller så himla fel, men min plånbok grinar illa. ;c)

1 kommentar:

Undertecknad sa...

men vad vet väl en plånbok om nöjet att få se sin planta växa... eller fairy ligga och glo...

fortsätt så kära lupa... man ska köpa sig ur lågkonjunkturen har jag hört... så varför inte leda trupperna istället för att sitta och häcka å tycka synd om sig själv...

kran och pöss