lördag, mars 07, 2009

Varför inte bara shoppa för pengarna?

Jag hade nämnt för kära mor att jag nog behövde en ny jacka. Jag fryser och känner mig ofräsch i den jag själv har sytt. Dessutom skulle jag nog helst vilja ha en ny hundjacka som inte ser ut som en sopsäck. Sådant har jag då pratat om i flera veckor... när det fortfarande var kallt.
Idag gick jag ned till Solna Centrum och shoppade som fan. Det blev nya DVD-omslag, ny tvåldispenser, ny bestickhållare, våffeljärn, nya tröjor, jäkligt mycket mer teakolja och en del smått och gott på ICA. När jag står i kassan, efter all denna shopping, ringer kära mor och berättar att det är jätterea på en skinnjackeaffär. Marwan hade köpt en jäkligt snygg jacka nedsatt från 14 000 kr till bara 2500 kr. Wow! Dit måste man ju åka och sagt och gjort, iväg bar det. När vi väl kom fram till affären, hängde ju drömjackan där. Rakt framför dörren sucktade den med sin närvaro och efter att ha provat den var man ju totalt såld. 50% rea! Vilket fynd. Hmmm... Hur många hjärnceller var då med på denna shopping? Jag hade ju redan gjort av med nästan 1500 kr i Solna C. Nu skulle jag då köpa denna jacka, men så dyr kunde den ju inte bli. Det var ju 50% rea? Ojdå, det blev visst 7 645 kr. AAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHH! Och jag som tänkte spara pengar till en ny mobil? Vad gör man? Jag har ju aldrig haft en sådan tur att en jacka, som passar och är skitsnygg, dessutom finns på rea. Att sedan rean blev mer än en helt ny HTC Touch HD kan väl ändå inte vara något att fästa sig vid?

Jag köpte den såklart. Vad är väl en ny mobil i jämförelse med en jacka som passar och är snygg?

***UPPDATERAT***

Monique
Min är i blå mocka med blå päls.

5 kommentarer:

Undertecknad sa...

heja heja, kunde ju tro att du gått min shoppaholic skola... om du gjort det hade du fått MVG... lev livet :-)

kram

Anonym sa...

MVG från mej också! du hade ångrat ihjäl dej om du inte köpt!!!

Anonym sa...

Du kan alltid köpa en ny nalle senare, detsamma kan man inte säga om en jacka som passar en. Nu vill vi se bilder på jackan :P

Anonym sa...

Muy bien!!!!!

Anonym sa...

WTG!!!!!!!