tisdag, augusti 19, 2008

Ok... ingen vet

Fortfarande inga besked angående Annickas cancer. De har tagit bort hennes äggstockar, vilket gjort att hon faktiskt kan röra sig utan att skrika och hon kan behålla maten. De vet fortfarande inte var "modersvulsten" sitter. De letar och testar allt de kan, men mer än så vet ingen. Jag ringde henne alldeles nyss och hon lät mycket bättre, men vi kunde inte prata. Hon var upptagen med något. Antagligen fler prover. Får försöka senare igen.

Har semester denna vecka. Fan vad skönt!

Jag har de senaste veckorna börjat läsa om Discworldböckerna. Håller för närvarande på med bok nr.14: Lords and Ladies. Jättebra bok för häxwannabe's som mig. Man lär sig nya saker varje dag. ;c)
Enligt mig är dock den bästa boken Small Gods. Den handlar om religion på ett sätt som gör en glad... när man är som jag. Troende, men inte bunden till någon patriarkalisk religion. Inte för att Terry är särskilt snäll mot de matriarkaliska heller, men de håller sig i bakgrunden den här gången. =c)
Om du inte läst några av Terry Pratchetts böcker är det dags att börja!!!

Inga kommentarer: