tisdag, augusti 26, 2008

Läkare, onda fötter och sex

Var hos smärtdoktorn igen. Han gratulerade sig själv för att ha ställt in dosen av de smärtstillande medlen rätt, eftersom min smärta minskat... även i fötterna. Min invändning var då att fotförbättringen borde bero på att jag fått mina skoinlägg. Smärtdoktorn påstår då att skoinläggen inte är till någon hjälp?! Jag fattar inte? Enligt smärtdoktorn är skoinläggen mer som "julpynt" och inte speciellt viktiga. Lite hjälp, men inte det som gör någon egentlig skillnad. Varför skulle han då skickat mig till en ortoped, om jag nu inte redan gått till en själv?! Fan vet hur det egentligen ligger till. =c/

Angående fötterna har det faktiskt blivit bättre. Personligen tror jag nog att de där inläggen faktiskt gjort skillnad. Vi får väl se om resten av smärtorna minskar de med. Sa till min käre doktor att det var trevligt att ha mindre muskelsmärta, men att det vore kul att också få hjälp med axeln som jag klagat på. Jag träffade ju sjukgymnasten, men fick ingen som helst hjälp med den. Han lovade att ta tag i det nästa gång vi träffas. Han vill väldigt gärna att jag också gå i kognitiv terapi för att komma till rätta med ilskan och frustrationen som enligt honom gör att jag får ont i musklerna. Jag sade då gladeligen att sånt bara var flum. Han blev inte så glad, men han förlät mig. =cD De må vara så att han faktiskt har rätt, men jag har fasen inte tid med fler jäkla läkarbesök. Jag känner ju redan nu att jag knappt har tid med mig själv som det är. Vi får väl ser hur det slutar.

När det gäller sex känner jag att jag nog fan har givit upp. Jag får faktiskt erbjudanden, men inte från någon jag känner, eller ens träffat. Tantra är det ganska populärt att erbjuda. Två erbjudanden på ett år. Senast var det för att ta itu med mina smärtor. Tantrasex skall ju frigöra endorfiner, vilka borde minska det onda. Låter ju jättebra, men jag vet faktiskt inte om jag är speciellt lockad av att ha sex med någon som jag varken känner eller ens sett. Iofs vill den trevliga mannen att vi först skall träffas och prata om saken, men jag har alltid önskat mig sex med någon som jag faktiskt älskar, tycker om och attraheras av. Eller varför inte någon man träffat ute bara för att det är kul och sedan hamnat i säng med. Det är ju drömmen. Nåja, jag får väl fundera vidare på denna veckas erbjudande och se var jag hamnar någonstans.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kognitiv terapi är inte så dumt. Vidga dina vyer och avfärda inte allt som flum.
Det kan finnas en poäng i det han säger. Varför skulle inte ilska och frustration kunna sätta sig i kroppen? Därmed inte sagt att du inte har någon anledning till att vara arg. Men bearbeta det kan ju aldrig vara dumt.
Fotinlägg är super.
För övrigt: pröva kolhydratfattig kost och öka fettintaget.
www.skaldeman.se
www.fettskramd.se
blogg.passagen.se/dahlqvistannika/

Anonym sa...

Kommentar till "anonym":
såklart långvarig ilska och frustration påverkar kroppen - men inte fasen är Lupas ilska nåt man botar med KBT - det är för h-e ett sjukt samhälle vi lever i!
30 miljoner arbetslösa i Europa och lika många till som har skitjobb?
F.ö. så kan vissa kroppar hantera fett så att man går ner i vikt, andra inte...
inte min...

Anonym sa...

du kanske inte har dragit ned på kolhydraterna. Man kan inte öka fett utan att korrigera kolhydraterna. Kolhydrater är, onödigt att säga, även socker som finns insprängt i massor med mat. Jag föreslår bara att hon ska pröva. Det är allt. Det och fortsätta att bearbeta sin ilska och frustration. På nåt vis.
Och hur kan man vara så tvärsäker att just hennes ilska inte kan botas med KBT?
I all välmenande.