söndag, augusti 03, 2008

Att ta fel väg i Hagaparken...

...kan bli en trevlig överraskning. Där gick jag och djuret och plötsligt landade vi i en utställning av statyer från Zimbabwe. En uställning anordnad av Friends Forever med hjälp av Humana i Sverige. Fantastiska skulpturer gjorda av flera olika konstnärer, men de jag fastnade för var en grupp av underbara kvinnostatyer. Under perioden 1 juli och 31 augusti kommer utställningen finnas på plats. Den är väl värd ett besök om du har tid.

Om jag förstod rätt så är titeln på statyn här bredvid "Gazing at some stars" och är gjord av en kvinnlig skulptör. Jag skulle få en pdf-fil med katalogen från arrangören, men den har inte kommit ännu. När den väl dyker upp skall jag skriva in vad skulptrisen hette.

***UPPDATERAT***
Skulptrisen heter Colleen Madamombe och skulpturen "I am watching some stars".

Inga kommentarer: