fredag, augusti 08, 2008

Maxat


I onsdag var jag hos smärtdoktorn och fick beskedet jag väntat på sedan vår första träff. Allt som är fel beror självklart på att jag är fet. Alla smärtor och kroppsliga problem skulle nog gå över om jag bara gick med i vikt. Min stress beror på att jag inte trivs på jobbet och för att komma till rätta med detta borde jag gå i kognetiv terapi, tills jag hittat ett nytt jobb.
Låter detta bekant? Har jag hört det förut?

Det psykiatikern kommit fram till var att jag hade sömnstörningar och borde se till att jag fick regelbunden sömn. Jag hade absolut ingen depression och skulle bara sysselsätta mig ordentligt. Kanske träna?
Räcker inte 8 till 9 timmars sömn per natt frågar jag mig då? Borde inte 2 timmars promenad om dagen räknas som sysselsättning? För att göra mer än vad jag redan gör måste jag för fan bli arbetslös igen! När jag tänker på saken var det enda gången jag kände mig tillfreds. *hmm* Vad skall man hitta på för att uppnå det igen? Enligt staten måste man ju jobba?

Inga kommentarer: