fredag, januari 20, 2012

Besvikelse uppvägd av upphetsning

Besvikelsen består av att inte få flytta in i min nya lägenheten, den 1 februari, som jag planerat. Jag hade verkligen sett fram emot att fira Disafton på den nya adressen. Datumet ligger så himla i synk med min livsåskådningskalender att det är löjligt. Iofs har detta datum inte direkt varit snällt mot mig förr (hjärnblödningen). Det kanske bara är bra att flytten inte blir av just de dagarna. Kanske är det inte meningen att jag skall göra stora omvälvande saker då?

Upphetsningen ligger så klart i att jag skall få flytta in i min nya lägenhet och den då är nyrenoverad! Mer upphetsning av att faktiskt sätta sig ned och bestämma, i detalj, vad som skall göras. Alltså inte bara: badrum fixas, vägg bort, kök installeras, klädkammare utökas och städkammaren bli vattensäker. Nu blir det färg- och kakelval för alla rum och även golvklinkersval i början av hallen. Skall det bli svart golv i hela lägenheten och gredelina väggar, eller skall jag hålla mig till de mer standardiserade valen? Detaljritning skall göras och lämnas till föreningen. De måste veta vad jag gör och även godkänna mina val. Kan vara bra att de vet i förväg för man vill ju inte ge dem en chock, eller hur?! ;cD

Mitt huvud är så fullt av saker jag vill göra att jag känner det som om jag sitter på en karusell med överljudsfart.

Fortsättning följer...

Inga kommentarer: