onsdag, november 30, 2011

Böcker, böcker, mera böcker!

Idag har jag gjort av med 1 504 kr på två bokbeställningar. Det svider i plånboken, men de senaste månaderna har jag sparat pengar och läst gammalt skräp som stått i hyllan och nu får det vara NOG! Jag bara måste få läsa något nytt och spännande. Köpte från SF-bokhandeln, som alltid brukar ha böcker i min smak, och från Bokus, som numera också har det. Skälet till att jag beställde från två olika butiker var pris och tillgång. SF-bokhandeln brukar alltid ligga lite högre i pris, och för det mesta bryr jag mig inte, men nu måste jag tänka på ekonomin. Åtminstone marginellt. ;-)

På Bokus får man själv välja var man vill hämta böckerna, men det gick inte på SF-bokhandeln. Antingen skickar de med DHL eller Posten. Finns inget sätt att välja VAR man skall hämta paketet. Eftersom DHL för det mesta väljer en jourbutik, där vovve inte är välkommen, ringde jag och bad att de istället skulle skicka med Posten. Paketet hamnar då i Solna Centrum, som heller inte vill släppa in vovve, men där kanske jag har större chans att få hjälp av vänlig bekant. *vinkar lite försiktigt till bekantingen*
Att ha vovve, vilken vägrar att fatta att man kan klara sig ensam i 5 minuter, är lite hårt för ens shopping. Inga nya strumpor, inga nya böcker och ingen ny mat. *suck*

Inga kommentarer: