tisdag, november 08, 2011

Närig och ohjälpsam

Jag fick ett paket via DHL, som skulle hämtas låååångt bort i stan. När jag väl kom på plats kunde jag inte gå in i affären, eftersom det satt en handskriven lapp med "ej hund", på dörren. Jag öppnade dörren och lutade mig in över tröskeln och frågade snällt om de kunde expediera mig, även om jag i verkligheten stod utanför butiken. Butiksägaren sade att det kunde han verkligen inte göra och att jag kunde binda hunden utanför. Jag berättade då att Loke är för liten att sitta kopplad utanför en butik. Både pga av ålder och pga att jag aldrig skulle koppla honom utanför något överhuvudtaget, eftersom vovvar gärna blir stulna. Speciellt sådana snyggingar som han, men det blev ändå nobben. Gubben gjorde sig till och med besväret med att tala om att han inte behövde gå utanför sin disk alls. Till saken hör att det bara var han och jag där. Hade han gått fram till dörren och hämtat mitt id-kort och leveransnumret, hade jag varit därifrån på två minuter. Jävla skitgubbe. Inte orkade jag ta striden, men jag har skickat ett brev till DHL där jag informerar dem om hur deras utlämningställe betedde sig. Inte för att jag tror att det ger något resultat, men om fler hör av sig kanske han blir av med pengarna han får från företaget i fråga.
Notera att efter att ha tjafsat med skitgubben dök det tillslut upp en kund, som förbarmade sig över mig och hämtade ut mina grejer. Tack snälla, du okände välgörare!

Det som kom i DHL-paketet var en låg hundgrind till dörren på jobbet. Loke envisas med att gå ut och sno kollegans barns leksaker, och de uppskattar inte riktigt att de blir salivindränkta av vovve. Nu är det frid igen. ;-)

Inga kommentarer: