fredag, november 25, 2011

Kära mäklare

Vad får ni lära er på mäklarskolan? Hur kommer det sig att du, tre gånger, har försökt få mig att det högsta bud som ligger nu? Hur kommer det sig att du inte verkar höra vad jag säger? Jag säger: vi har inte haft den officiella visningen ännu och då är det väl dumt att ta någon av dem som tror att de skall komma undan genom att få en egen visning ordnad i förväg? Om de kommer med ett bud som jag accepterar kanske jag går med på det, men innan jag fått det tänker jag inte sluta med försäljningen. Möjligen har jag gjort allting fel, men så här lång verkar det ha gått ganska ok. Och som sagt, vi har ännu inte haft den officiella visningen som annonserats på Hemnet.se.

Sedan en spark i ändan på fotografen. Du sa att du skulle komma på torsdagen och ta en ny utsiktsbild. Du sa att det då skulle vara vackert väder och det var det ju, men inte fan kom du?! Du svarade inte ens i telefonen och när du väl gjorde det förklarade du att du var ute och fotade hela dagen. Visste du inte det i måndags när vi pratade om detta? Kom det så plötsligt? Hade du inte planerat in min lägenhet, som en vettig affärsdrivande person skulle ha gjort?

Lite trött blir man... och fortsättning följer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men det är väl uppenbart att mäklaren försöker blåsa dig, eller?
Ett löjligt kvm-pris och försäljning innan visning, vad tyder det på tycker du? Fattas väl bara att mäklaren inte annonserat i lokalpressen eller lappat portarna när vem som helst vet att majoriteten av de intresserade finns i närområdet.