fredag, maj 29, 2009

Förkylt

Jag är förkyld nu igen. Gissar att det bl.a. beror på allt för optimistisk inställning till värmen som man känner i solen. Det är svettigt att gå med hund i solen, men sedan hamnar man i blåsig skugga och har inte tillräckligt mycket på sig. Resultat snorig och nysig. Testade Echinagard, men läste sedan att det tydligen inte skall ha någon effekt. Äh, vad fan, har man väl börjat så får man väl köra hela kuren.
Mina förändrade matvanor har nog också med ett finger i denna förkylningsutveckling. Har ju nästan helt slutat att laga mat själv, vilket i sin tur innebär att jag inte får i mig samma mängd av vitlök som förrut. Får väl ta mig i kragen och börja laga mat igen. Är bara så himla trött och orkar inte engagera mig. Om jag kunde hitta köpmat som var god och fullspäckad med fibrer och vitlök, skulle jag nog hålla mig frisk. Det gjorde jag ju förr. Var ju för fasen aldrig sjuk, men nu har jag varit ordentligt sjuk flera gånger på de senaste månaderna.

Lite besviken är jag på EU-röstarna, eller är det bara det att de inte har börjat förtidsrösta ännu? Jag har fått massor av valsedlar, men inte behövt att faktiskt fylla på mer än en gång, under den vecka som gått. Om det är så att alla tänker rösta dagen D? Hur skall jag då ensam kunna fylla på i två olika röstlokaler på helt olika ställen i Solna?! Iofs kanske det ena stället inte har öppet under röstningshelgen. =c)

Inga kommentarer: