söndag, maj 17, 2009

Filmer de senaste veckorna

I förberedelse för att gå och se Star Trek, började jag med Fanboys för att komma i stämning. En fantastiskt kul film för oss nördar, men inte visste jag att det var en så stor konkurrens mellan trekkies och star warsnördar? Ofantligt kul film, men kanske mest för knäppskallar som är som jag och uppskattar alla dessa anekdoter från nördvärlden. Filmen handlar om några kompisar som skall försöka bryta sig in på George Lucas ranch för att försöka se den första råkopian av Episod 1. Deras äventyr kantas av en del knasbollar och knäppa situationer, som jag tycker är riktigt kul. Roligast är när William Shatner och Carrie Fisher också dyker upp i småroller i filmen. =c) Den bästa repliken i filmen är: "What if the movie sucks?"
Gick och såg Star Trek. Blev glatt överraskad och väldigt nöjd. Fanns så klart en massa saker jag undrade över, men själva formen och utförandet var helt fantastisk bra. Gillade också tanken med att inte göra en direkt kopia av något gammalt, men ändå behålla rollfigurerna och deras karaktärer. Kul att se den "riktige" Spock igen också. =c)



Såg denna film för någon vecka sedan. Kände dock att det var ganska bra att inte betala för filmen på bio. Den var ju ok, men inte mycket mer. Rollbesättnignen funkade inte riktigt. Bill Nighy funkade t.ex. inte som tysk officer. Blev aldrig intresserad av vad de olika personerna gjorde eller vad som hände. Kändes lite meningslöst. Det snyggaste som filmen har att ge var nog egentligen trailern och filmaffischen. =c)

Inga kommentarer: