fredag, januari 02, 2009

Två dagar senare

Nyårshelgen var inte lika jävlig som den varit föregående år. Enligt skvallret beror det på att handlarna bestämt sig för att inte sälja fyrverkerier förrän i sista minuten. Jag säger bara TACK för det, om det är sant. Det har varit lugnare för vovven och därmed mig. Själva raketaftonen var dock precis lika jävlig som vanligt och inte kan jag påstå att de piller jag fick från veterinären var till någon hjälp. Vi satt i badrummet i några timmar, annars var det musik på högsta volym som gällde. Vi har överlevt och nu ser vi fram emot att de idioter som fortfarande smäller skall få slut på ammunitionen.

I tisdags satt jag och tittade på film med mina väninnor. Det ringde en försäljare från Com Hem och nog fan fick han sig en utskällning. Jag öppnade förstås med informationen om att om han sålde telefoni, bredband eller digitaltv kunde vi lägga på direkt. Han undrade sjävlklart varför och jag informerade honom om att med tanke på hur jävla dålig bild jag får på min analoga tv känner jag inte att de skall ha mer pengar av mig. Hans påstående var då att eftersom jag hade en ny plattv var det självklart att bilden blev sämre. Jag informerade honom då om att det inte är SANT! Bilden har varit helt ok och inget att klaga på tills för två veckor sedan. Jag informerade honom också om att det kunde vara bra om han LÄRDE sig lite mer om det han försökte sälja. Analog tv behöver inte få dålig bild på en 42" plasmatv. Det är bara jävla båg. Skälet till att bilden blir dålig är att utsändningen från tvleverantören SUGER!!! När det gäller Com Hem beror det mest på att de lagt sina utsändningar så jävla högt upp på bandet, vilket gör att bilden suger och blir grynig. Gäller i synnerhet på sändningarna av TV4+ och TV8, som båda ligger allra längst upp på bandet. Den stackars säljaren stakade sig och jag lade på luren. Dagen efter, alltså på nyårsafton, gick jag och ringde på hos grannarna, som jag tänkt att jag skulle göra de senaste två veckor. Har dock jäkligt svårt att få tummen ur arslet eftersom jag inte tittar på Com Hems sändningar särskilt ofta. Visade sig självklart att även grannarna hade samma problem, vilket jag också upplyste om vid felanmälan. Konstigt nog had endast en enda granne i hela huset ringt och felanmält tidigare. Visar kanske hur få det egentligen är som ser på tvsändningarna? Andra alternativ gör ju sitt till. ;c) Satte mig sedan och räknade på när jag kunde tänkas få något resultat, och när jag skulle ringa och fråga om det skulle fixas någon gång. Man har ju hört en del. Visade sig dock att mina farhågor absolut inte infriades. Redan IDAG har jag nu klar bild igen! Konstigt va?! Enligt säljaren skulle det ju inte gå att få klar, och bra bild, analogt på en 42" plasmatv.
SUG PÅ DEN DU och tack Com Hems tekniker, för att ni kom och fixade signalen så snabbt. =c) Skam till mig som dröjde så länge med att felanmälan. *skäms*

Inga kommentarer: