onsdag, januari 28, 2009

Datorer är kul

Jag har idag mördat min käre dator igen. Han hade börjat sega i all oändlighet och jag har inte tålamod med sådant. Alltså blir det "Format C:\" som gäller. Så himla mycket att komma ihåg. Nu när jag har min dator i flera olika partitioner, och jag inte använder min gamla systemdiskett som inte förstod att man kunde ha så många, har jag något större chans att få med allt jag behöver. Hann tyvärr inte installera allt jag använder igen, innan jag gick hemifrån. Skulle behöva en hel dag för det. Dessutom håller Windows XP på att uppdatera sig och installera alla dessa buggfixar, vilket tar EVINNERLIG tid. Nåja, när han väl är klar har jag iaf en schysst dator i nästan ett år, tills det är dags igen. ;c)
Apropå datorer, berättade min kära TigerHumla, att hon lyckats koppla sin dator till sin tv. DVI -> HDMI koppling. Inget ljud alltså. Det blir att klura ut vilken sorts ljudkabel och var den skall kopplas in, innan detta blir ordnat. Jag är iaf jäkligt imponera av att hon kommit så långt. Nu var hon visst ute och shoppade trådlöst tangentbord + mus. Skall tydligen inte bara köra film via tvn. WoW är det som lockar mest har jag förstått. Hon har fastnat i träsket. *lol*

Efter att ha varit sjuk i fyra dagar och då förlorat en del pengar på detta, har jag nu fått skriva upp mig på extraarbete i helgen. Känns jävligt surt måste jag säga. Borde väl tycka att jag har vilat upp mig, men att ligga för ankare pga sjukdom, känns inte som att vila från jobbet. *suck* Jag mår iaf bra nu och livet går vidare.

2 kommentarer:

Undertecknad sa...

datorer är jäkligt roliga... har inte hunnit kika på ljudet ännu...

å fan det gick ju inte att spela från teven, kunde ju inte se ngt men hey va häftigt stort allt blev. måste lösa problemet var görskönt att ligga i soffan och wowa...

Undertecknad sa...

Vill bara meddela att jag ligger i soffan, redo at wowa... och tada ljudet kommer från teven... haha jag lyckades...

vill bara dela med mig av mina framgångar på datorfronten...


patetiska är vi allihopa allihopa
ja me å du me
ja me å du me

"trad morsgrisar är vi allihopa"