onsdag, januari 21, 2009

Blä i största allmänhet

Har ni hört talas om Spotify? Har läste en hel del om denna tjänst på nätet och i diverse gratistidningar. Idén lät helt ok, och jag har varit nyfiken ganska länge. Man måste dock ha en inbjudan för att kunna testa och någon sådan har jag ju inte haft. Nu har dock Bredbandsbolaget erbjudit mig att testa tjänsten gratis i tre månader för att sedan börja betala 99 kr/mån. Självklart kastade jag mig över erbjudandet och jävlar vad besviken jag blev. De har otroligt dåligt urval av musik och knappast ens mer än en låt av de artister som jag faktiskt lyssnar på. Nu försöker jag avsluta provabonnemanget på tjänsten och det var inte det lättaste. För att påbörja tjänsten är det bara att trycka på en länk. Vill du avsluta måste du ringa BBB och sitta i telefonkö. *mutter*

Gick och tittade på lägenheten, som jag skickat intresseanmälan på. Visade sig att den kändes mindre än den som jag bodde i förr och då endast var 39kvm. Snacka om taskigt planering. För att få den ok måste jag riva väggar, vilket man knappast gör i en hyreslägenhet. Måste tacka nej till den imorgon. *suck*

Annars har jag blivit regält förkyld. Det var sisådär två år sedan sist, så jag kan inte klaga. Hoppas bara jag inte smittade polarna som var här i helgen. *håller tummarna* Igår fick jag lov att gå hem från jobbet efter några timmar, eftersom jag inte kunde andas. Hade glömt nässprejen hemma. Lite klantig är man ju. Nåja, jag gör ett nytt försök idag och TAR MED MIG nässprejen.

När jag bakade bröd i helgen lyckades jag förresten bränna upp rullen till bakmaskinen. Fråga mig inte hur... Det är för genant att beskriva. ;c) Kostar mig 413 kr att skaffa ny.
"I den allmäna konkursen, delas vinsten lika."

1 kommentar:

Anonym sa...

jag är iallafall snuv&host&nysfri änsålänge (ta i trä) :-)
tack för en trevlig afton BTW!
Nu väntar vi bara på Watchmen då...