lördag, januari 17, 2009

Signalisten säljer oss - till oss själva?

Nu har Signalisten äntligen offentligt bekräftat det som misstänkts av oss under en längre tid. De tänker sälja våra hus (portar 8-24) för att kunna finansiera nybyggen. Låter väl som en strålande idè? Speciellt nu när alla pratar om sämre ekonomi? Man undrar ju, om de som faktiskt skrivit på att de är intresserade av att köpa, fortfarande har någon möjlighet att göra det? Personligen ser det mörkt ut i min plånbok. Finns knappast en bank i världen, som är villig att satsa på mig med ett lån jag faktiskt har möjlighet att betala tillbaka.
Funderar också på om Bostadsrättsföreningen Hagalunden räknat med en ekonomi, som borde innefatta stambyten inom tio år? Hittar ingen sådan information på hemsidan ännu. Ganska självklart att Signalisten också väljer att sälja de hus som är i sämst skick. Öppnar för renoveringsmöjligheter för oss som måste köpa, men var hittar man då _de_ pengarna? Och jag som faktiskt sett fram emot att få mitt badrum renoverat, utan att behöva betala för det själv. *suck*
Börjar den här dagen med att anmäla mitt intresse för en lägenhet som ligger i huset över gatan, som _inte_ skall säljas (än).

Inga kommentarer: