måndag, oktober 13, 2008

Och helgen som var...

Hade fått veta att jag skulle få sällskap på söndagen. Sällskapet uteblev pga sjukdom vilket gjorde att jag satt som den soffpotatis jag är och slöade med blåbärspaj. Såg "Lost in Austen" och "Must Love Dogs" som extra sötningsmedel till pajen. Fick säkerligen sockeröverdos, men det var det värt. ;c)

Har annars inte hänt särskilt mycket. Känner ett stort behov av att sätta mig ned och försöka tänka mig för. Måste hitta någon ny väg att gå. Måste hitta ett nytt arbete som gör att jag slipper oroa mig för morgondagen. Har inte haft ett sådant arbete de senaste 8 åren, så det kanske är dags nu? Sanningen är väl att jag även i fortsättningen kommer att vara alldeles för lat... Måste ta reda på vilka nackdelar det blir när mitt avtal går över till den nye arbetsgivaren?! Varför kan jag inte bara få vara en slö kärring med allt serverat? Mer serverat än det redan är då. Inser att mitt liv egentligen är en slö surfvåg, som går över en del mindre grund, men annars är rena drömmen. Egentligen har jag det bara för bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

har helt missat "Must love dogs" och jag som gillar John Cusack!