fredag, oktober 17, 2008

Förkylt kanske?

Gick till Hagaparken som vanligt och hade en fantastiskt trevlig promenad. Kommer hem och sätter mig framför datorn och börjar nysa... Jag kunde inte sluta. Höll på i säkert 10 minuter innan det tog stopp. Kändes mer som en allergisk reaktion så jag ignorerade det. Kom till jobbet och näsan började rinna. Inget slut på detta. Har nyst flera kunder i örat och snorar. Ingen rolig historia.

När jag kom till jobbet började jag som vanligt med att läsa alla mejlen. Vi har fått nytt mejlsystem, vilket självklart medför en hel del fibblande. Det medför ju då också att min inloggning på telefonen försenas. Ett av mejlen handlar just om detta. Får läsa att jag minsann varit olovligt utloggad 1,47 timmar! Får också uppmaningen att hålla mina raster och inte hjälpa kollegorna. Som om det var det som var problemet?! Största boven i dramat är allt jävla tjafs med systemen som inte funkar och alla återkopplingsmejl jag måste skicka till kollegor som gjort fel i onödan. JAG BARA HATAR DET HÄR STÄLLET!

Kommer ni förresten ihåg det där mejlet jag skickade till en f.d. arbetsgivare, med frågan om de kanske behövde mig igen? Svaret blev att de inte hade något för tillfället. Helt ok, sådant händer ju... En vecka senare såg jag att de lagt ut en annons om ledigt arbete! Inte lika ok kanske. Sökte självklart jobbet och fick promt tillbaka att de tillsatt platsen med annan sökande. Där skönk den stenen... Vad hittar man på nu då?

Inga kommentarer: