fredag, oktober 24, 2008

Ansvar

Att sitta på det här jobbet gör en ganska ledsen. Jag har för länge sedan insett att jag har konstiga idéer angående ansvar och hjälpsamhet gentemot mina medmänniskor. Jag sitter som vanligt och jobbar kväll. Några kollegor har gått på kurs idag och har blivit lovade att få gå tidigare om de fick lov att komma tidigare till jobbet. Visar sig dock att en av dem är den som alltid ligger som stängningsansvarig blir kvar, fast att hon kommit in en timme tidigare. Finns nämligen ingen annan som vill ta på sig stängningen. Inte ens den som brukar öppna och är van att hantera larm och lås. Detta fast att hon är kvar till stängning. Tillslut blev jag förbannad och skickade hem den stackars trötta kursmänniskan och snodde nyckeln. Alltså blir det jag som stänger ikväll. Om larmet går skall jag fanemig skylla på öppningsmänniskan.

Inga kommentarer: