onsdag, juni 11, 2008

Alla dessa jävla koder

Fick ett nytt ICAkort härom veckan. Försökte följa instruktionerna så att jag kunde betala mina räkningar över nätet. Visar sig att jag slog in fel kod och kortet blev spärrat för betalningar via nätet. Ringer till ICAbanken för att få veta hur jag nu skall gå till väga. Där frågar de också efter en kod. De kan inte hjälpa mig, via telefon, om jag inte slår in koden. Frågan var då "vilken jävla kod"? Enligt människan i telefon skall jag ha fått den via brev. Letar febrilt igenom alla mina koder och hittar ingen. Upplystes om att ny kod måste skickas ut. Ok, tänkte jag. Det är tur att man är ute i god tid. Väntade sedan på att koden skulle komma. När jag väl fått den försökte jag sedan logga in på banken igen för att kolla ekonomin. Slog in den kod jag alltid använt, men fick då veta att det var fel och inloggningen spärrats. VAD I HELVETE! När jag kollar mina papper inser jag att den nya koden jag fått också gällde själva inloggningen på ICAbanken. Vore det inte på sin plats att upplysa om detta när jag ringde? Hade bruden som jag pratade med sagt det hade jag direkt kunna ge henne min kod, eftersom jag kan den utantill. Visste bara inte att den även gällde servicen via telefon. Det är alltså två olika koder för att använda mitt jävla ICAkort. En kod som jag slår in när jag handlar med kortet i affären och en som jag använder när jag försöker logga in på ICAbanken och betala på nätet. Mitt kodminne på mobilen är fullt. *gråt och tandagnisslan*

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, visst kan man få krupp? Jag lyckades sumpa min kod till Internetbanken vid ett tillfälle, trots att jag använder den minst en gång i veckan - alltid. Helt plötsligt var den som bortblåst och jag skrev så klart fel tre gånger så att jag blev utelåst. *morra*