söndag, juni 29, 2008

Svavel i dieten?

Mina silversmycken har alla blivit kolsvarta. Efter rengöring visar det sig att två örhängen verkar vara bortom all räddning. Kunde inte fatta vad som hänt. Varför blev de helt plötsligt alldeles svarta? Ser ut som någon svartlackat dem. Pratade med kära mor om fenomenet då hon upplyste mig om att mormor alltid sagt att man har för mycket svavel i kroppen när silversmyckena svartnar. Mamma funderade då på hur jag helt plötsligt skulle ökat mitt svavelintag? Upplyste om svavelsalvan jag fått recept på av läkaren, för att använda i på rosacean i ansiktet. Kanske gammeltanten faktiskt hade rätt? Fick ett mejl igår där mamma skickade med en länk som bekräftar misstanken. http://www.bifrost.se:80/page.php?iPageId=23

Jag har annars målat bröstpanelen två varv. Fattas ett sista för att färgen skall täcka ordentligt. Blir jättesnyggt. Måste dock klura ut hur jag skall kunna måla sista varvet utan att det blir fula streck av färgen från täcklisten? Har fortfarande inte fått några hål för kontakter. Alltså snubblar jag och hundskrället på förlängningssladden varje gång vi går in och ut ur rummet. Vi har dock inte lyckats välta ned något ännu. *håller tummarna*

3 kommentarer:

Anonym sa...

Inte för att jag misstror läkare (fast det gör jag ju...) men en del är ju bättre, andra har ingen koll alls.
När jag tog Eric till hudläkare (när han var 11-12?) så tog det inte ens 3 minuter: han har den genetiska åkomman keratosis pilaris (och jag har dessutom keratosis pilaris rubra facei).
Speciellt vanligt om man har anor i Norrland av nån anledning, iaf. enligt läkaren...
Harry har det ju också, och min pappa hade.
Det som är typiskt är knottrorna på överarmarna, vilket utesluter att det skulle vara rosacea.
Hoppas verkligen att du fått rätt diagnos!!!! Svavelsalva låter blä!!
storkram!
/elin
o hoppas att du haft en avkopplande semester!!!

LupaVarg sa...

Mitt ansikte har inga knottror, bara varande "finnar" som går bort med antibiotikakuren, vilket borde utesluta keratosis pilaris rubra facei. Jag har dessutom fått två olika läkares utlåtande. Kanske något du också borde testa? ;c)

Anonym sa...

Duktig du ärpå att måla, gick ju snabbt, hoppas de inte luktar så du får ont i huvet, puss på nesan!