onsdag, juli 11, 2018

Lite struligt är de ju

Jag har ända sedan jag köpte denna lägenhet, velat ha en diskho, stor nog att bada vovvarna i. Trodde att jag köpt en sådan, men det visade sig att Loke blev för stor, och tillslut inte passade i hålet. Sedan dess har jag då och då försökt byta ut diskhon mot en enkelho, istället för den dubbla jag har nu. Det har varit mycket snack fram och tillbaka med stoppklossarna, i.e. far och mor. Tillslut har jag dock drivit min vilja igenom, men då kom nästa hinder upp. Det finns inga diskhoar, stora nog, som passar i hålet där den ska sitta. Det finns så mycket tjafs, som sätter hinder i vägen, och då jag väl hittat en diskho jag vill ha, så dyker alltid "nej, det funkar inte" upp. Nu har jag fått klart för en diskho, som ska passa i hålet, men den har då 2 kranhål, av vilka det ena är till för att sätta en sorts kontroll, som gör att jag kan öppna avloppet och tömma hon, utan att behöva sätta ned händerna i det smutsiga diskvattnet. Låter väl bra? Nej, eftersom det idag endast finns ett kranhål, måste det borras upp nya i skivan, fick jag veta. Då kan skivan bli för ömtålig och kanske inte håller. Men, vad faen! Varför kan det inte bara funka? Visar sig dock att så icke var fallet, då dagens diskho, har kranhålet direkt i metallen, och inget hål har borrats upp i skivan. HURRA! Nu är det bara att vänta och se hur lång tid det tar innan den blir installerad. Borde kanske kolla på tillbehören också? Vill kanske ha en gallermatta som man kan fungera som ett diskställ, som ligger över hon, och för att kunna skölja och torka grönsaker på? Eller varför inte en sköljlåda? Lägg i potatisken, skölj och rengör. Säkerligen superdyra, men vad faen, skall jag spara allt jag jobbat in i sommar? Verkar jättedumt. *lol*

Inga kommentarer: