söndag, juli 15, 2018

Hetta hetta hetta het och mer hetta

Det är alldeles för varmt för Sverige just nu. Torka och elände på alla breddar. Bönderna gråter och behöver foder till sin boskap och vatten till sin säd. Det är bra exempel på klimatförändringarna, och värre kommer det att bli, även om folk fram till nu tyckt att det varit fantastiskt. Vovvarna går på utmattat skick och jag ligger inte långt efter. Mina växter slokar och jag måste spara på vatten, även om det inte är bevattningsförbud i Sollentuna, men det är bara en tidsfråga om det fortsätter så här.

Gjorde bort mig lite, genom att beställa en för liten hundvagn från Amazon.co.uk. Skickade ett mejl med att jag kommer att returnera den, så fort den dyker upp, och har beställt en ny. Detta innebär dock att jag ligger ute med 1 500 kr, tills den returnerade vagnen kommer till återförsäljaren, och godkänt returen. Vi får väl se hur det går. I fortsättningen måste jag kolla alla olika detaljerna några extra gånger, innan jag trycker på köpknappen. Den större vagnen lär iaf orka med vovvarna, matkasse och kanske t.o.m. en valp. Man vet ju aldrig vad som änder i framtiden. Vagnen kommer också användas till att kunna smyga in i Sollentuna C, utan att bli utskälld av vakterna. Iaf inte om jag maskerar den som en barnvagn. Då gäller det bara att se till att inte någon glad människa vill se bebisen. *lol*

Inga kommentarer: