onsdag, juli 18, 2018

Spola och tvätta bort asbest

Jo, man vet ju att asbest bara är farligt om man håller på och rör upp dammet, men vid brand flyger askan omkring. För att ta det säkra med det osäkra satte jag igår på vattenspridaren för att förhoppningsvis skölja bort eventuell asbestaska på tomten. Passade då också på att tvätta om kläderna och handdukar, som hängde i badrummet, där jag glömt att stänga fönstret. Tog och gjorde detsamma med de tyger, som funnits på tomten, då det hände. Sköljde av allt och nu ser det riktigt mysigt ut därute. Satt en stund i min rena hängstol, på min rena kudde, och mös. Tyvärr jagades jag dock därifrån ganska snart då det blev alldeles för varmt, men jag tror jag skall tillbaka dit strax, nu när solen har vandrat längre ut. OM man har tur kan det bli lite svalare då. *pusta*

Alla hundarna ligger utslagna runt om i lägenheten. Kanske borde jag lägga mig under takfläkten istället?

Insåg igår, att det här var den andra gången jag bott precis bredvid ett hus, som gått upp i rök.

Inga kommentarer: