tisdag, april 02, 2013

Dåligt jobbat Bahnhof

Bahnhof har varit min bredbandsleverantör sedan jag flyttade till Skogstorpet och allt har funkat utmärkt ända tills för c.a. 8 månader sedan. Då höjde man priset för tjänsten, för andra gången och jag blev redigt putt och gick till deras hemsida för att läsa på. Där upptäckte jag att priset på tjänsten fortfarande var det pris jag skrivit under på och blev redigt förbannad. Ringde dem och påpekade detta och fick då veta att priset bara gällde för nytecknande kunder och inte oss som redan var kunder. Jag upplyste dem då om att denna information också borde finnas på hemsidan eftersom andra, liksom jag gjort, skulle ta tjänsten under falska förespeglingar då priset skulle höjas efter 3 månader, utan förvarning. Efter en del dividerande fick jag priset sänkt till det pris jag skrivit på för och allt var lugnt en månad. Sedan fick jag veta att priset skulle höjas igen och när jag ringde denna gång fick jag veta att de höjde eftersom Sollentuna Energi höjde. Nyfiken som jag är ringde jag och frågade Sollentuna Energi och jo, de skulle höja priset med 15 kronor, medan Bahnhof skulle höja med 50 kr. Denna gång lyckades jag inte med att förhandla fram en lägre höjning, vilket gjorde att jag sa upp tjänsten. Resultatet blev att jag nästa dag var utan bredband. Det visade sig att någon lyckats göra fel med registreringen, vilket gjorde att jag blev utan bredbandet i tre dagar. Ingen kompensation. När jag fick tillbaka snöret igen var jag inställd på att det skulle försvinna igår, men några veckor senare insåg jag att jag faktiskt betalat ända till sista april och dessutom fick jag en följdfaktura där de ville ha för prishöjningen från första april till sista. Nog fan klipptes uppkopplingen av igår och när jag ringde och felanmälde fick jag veta att jag blivit uppsagd till igår och de kunde inte göra något förrän det blev vardag igen, alltså idag. När jag kom hem klockan fyra idag hade jag fortfarande inget bredband och när jag ringde och frågade vad de höll på med fick jag veta att de hade lagt ett "ärende" på problemet och visste inte när det skulle bli ordnat. JAG ÄR SKITFÖRBANNAD! Ringde konkurrenten och bad dem koppla på bredbandet istället och enligt dem skulle det komma igång ikväll eller senast imorgon. Rapport kommer...
Published with Blogger-droid v2.0.10

Inga kommentarer: