torsdag, april 04, 2013

Bredbandsleverantörer...

...lovar stort, men håller smått!

Nej, jag fick inget nytt bredband via den nya leverantören igår. Ringde och satt i telefonkö hos dem en bra stund och fick veta att det hela minsann berodde på Sollentuna Energi, som inte gjort sitt jobb. Jag blev förbannad och informerade om att om man inte kan hålla, skall man inte heller lova! Problemet var ju dock att den person jag pratade med igår, inte var den person jag pratade med i förrgår. Alltså kunde jag egentligen inte bli förbannad på honom. Enligt denna nya kille skulle han iaf ta tag i det idag och höra av sig till mig, när han fått igång det. Det fick jag lov att nöja mig med. *suck*
Imorse, när jag skulle gå ut med djuret, hörde jag dock att min surfpadda plingade till. Tänkte inte så mycket på det då, eftersom jag var på väg ut genom dörren, men under promenaden insåg jag att det bara fanns ett skäl till plinget! När jag kom hem kollade jag och mycket riktigt hade bredbandet kommit igång. Tjohoo! Nu, två timmar senare, har jag fortfarande inte fått någon info från den nya killen om detta. Enda skälet till att jag vet om det är att jag inte behövde jobba idag. Jäkla knäppskallar! Nu vet jag iaf att de som sitter på supporten hos Bahnhof och AllTele är precis lika förståndshandikappade som de som satt på callcentret där jag jobbade. Inga förväntningar på bättring alltså. *mutter*

Jag träffade förresten räven, när vi var ute idag. Han stod och tittade på mig och jag stod och tittade på honom/henne. Fascinerande och vackert djur. Fortfarande fullt vinterpälsad. Loke såg honom/henne aldrig och räven såg inte Loke. Tur, eftersom mitt djur var okopplat och antagligen skulle ha hetsat upp sig på den främmande "hunden". ;-)

Inga kommentarer: