onsdag, januari 05, 2011

Telefoninköp och ett evigt pillande

Jag har nu gått och köpt telefonen. Det blev som sagt en HTC Desire Z. Behöver ju ett tangentbord, eftersom jag bara blir förbannad på touchandet i all evighet och svärande över felaktiga bokstäver. Det har helt förlorat sin charm, men nu funkar det riktigt bra med skrivandet. ;c) Jag testade även Iphon 4, men den gjorde mig så jävla förbannad att jag bara ville slänga den i väggen, därav inget inköp av sådan. Ledsen alla ni som är helt sålda på den telefonen, men den duger helt enkelt inte. Nu har jag suttit i timtal och gjort inställningar och laddat ned appar hej vilt. Till och med betalat för en eller två och jag är jäkligt nöjd så här långt. ;cD

*** Uppdaterat ***

När jag valde just denna telefon tänkte jag på detta:

Den skulle vara enkel att använda.
Den skulle vara kul att leka med.
Den skulle att enkelt surfa med.
Den skulle kunna få plats med en massa musik och filmer.

Förra gången valde jag en musiktelefon (Sony Ericsson, W995), men den föll igenom på vissa saker. Den hade t.ex. en alldeles för liten skärm, när man väl valde att surfa eller se på film. Den kunde heller inte spela upp en massa filer, som jag ville och det gick inte att göra något åt. Annars var den mycket bra.

Den nya telefonen har en stor skärm och jag kan ladda ned allt möjligt för att förbättra det jag vill. Enda är väl att jag fortfarande inte hittat en ok musikspelare som även har en bra equalizer. Jag är mycket petig med hur jag hör musiken jag lyssnar på. Det skall vara mycket bas och inget jäkla knaster, men ännu har jag inte hittat någon som duger. Jag har iofs bara haft telefonen i ett par dagar, så jag kanske skall lugna ned mig lite. ;c)

1 kommentar:

Anna sa...

Antar att du provat Winamp redan? Den är ju bra till datorn, men har inte testat den som app än