måndag, januari 17, 2011

Och jakten fortsätter

Det har skjutits 15 av de 20 vargar, som skall dö i år. De som är kvar kan dock redan vara skjutna, men jag hittar ingen nyare information. (kl. 12:08) Man gråter blod över detta, men jag är inte jägare, jag bor i storstaden och skall bara hålla käften enligt de som säger sig "veta". Varför min åsikt i frågan räknas som mindre intressant, bara för att jag är stockholmare, gör mig skitförbannad. Varför får inte jag tycka vad som skall ske i Sverige? Jag betalar skatt och röstar, alltså borde jag också ha talan i denna fråga. Dessutom har idioterna lyckats skjuta två märkta vargar. Där rök kunskapen vi kunde fått om just dessa vargars liv och leverne. *suck*
När t.o.m. Jan Guillou säger vettiga saker i frågan, blir man verkligen förvånad. Den mannen brukar inte säga saker jag som kvinna kan uppskatta, men i vargfrågan verkar han veta vad som gäller.

Man kan ju alltid gå till Vargkanalen-se eller varför inte Vargreviret och läsa vad de har att säga i frågan.
Tack för tipset Elin

1 kommentar:

Angelika sa...

Ja, gråta blod, det var bra uttryckt!
Jag har några gånger nu skrivit på listan om nej till jakt på varg, och jag har sett väldigt många namn på den listan som borde räknas, men tydligen inte!

Jag blir så arg!