torsdag, januari 21, 2010

Etiketter

Vilka etiketter bär du omkring på? Självvalda eller påklistrade av andra? Den mänskliga arten är mycket för att sortera saker och ting. Allt skall ligga i sin egen låda med sin egen etikett. Personligen är jag mycket för att försöka strukturera upp min tillvaro. Det har inte precis varit lyckosamt alla gånger. När jag var på arbetsintervju senast ville de veta just sådana saker om mig, och frågan är om det är så himla bra att berätta? Vad skulle en arbetsgivare tycka om att få hela den här listtan (ingen speciell ordning):

  • Singel

  • Gudinnedyrkare

  • Arbetsskygg

  • Diabetiker

  • Vargkramare

  • Envis

  • Hundmänniska

  • Argumentativ

  • Fibromyalgi

  • Överviktig

  • Åsnan mellan ett oändligt antal hötappar

  • MS (inte diagnostiserad som sådan ännu, men har haft mitt första skov)


Och när arbetsgivaren frågar hur du mår?! Det går bara inte att svara på.


Inga kommentarer: