måndag, januari 25, 2010

Dagens blodförlust

Idag var jag iväg igen och lämnade ytterligare ett blodprov då det förra gav hopp, om att blodplättsförekomsten gått ned tillräckligt, men testansvarig vill dubbelkolla. Imorgon kommer beskedet om jag kan vara med i läkemedelsundersökningen och på onsdag kör det igång, om svaret blev ja. Med tanke på det eviga rännandet till KS börjar jag bli tveksam om jag faktiskt orkar med det?
Har också sökt en del nya jobb, bara för att göra livet mer komplicerat och oförutsägbart. Visar sig förresten att min lön har sänkts med 500kr sedan nyår. Har inte riktigt fått svar på vad det beror på, men gissar att det faktiskt är som det ska vara. Varför skulle min lön ligga på samma nivå och göra mitt liv enklare i den jävla röra som jag annars befinner mig i. *suck*
Varför blev filmen jag ville titta på idag alldeles pixlig och varför hade jag inte kollat det innan jag satte igång den från soffan? Det blev inte mysig actionrulle för mig. Jag fick istället se en ganska surrealistisk rulle som hette Chasing Butterflies. Den var helt ok, snurrig på ett positivt sätt men lite långsam emellanåt.
Ledig från läkarbesök imorgon. Tänkte ligga i sängen så länge det bara går och sedan kanske färga om håret. Rötternas gråa nyanser börjar lysa igenom nu igen. Jag tycker det är lite kul att försöka se om de olika hårfärgerna man ser på stan, över huvud taget stämmer överens med verkligheten. Min egen färg är alldeles självklart oäkta, men det finns andra nyanser där det är svårare att gissa sig till vad som gäller. Om de här enkla hårfärgerna funnits när jag var yngre hade jag aldrig varit något annat än rödhårig. Ibland funderar jag på om det är ett exempel på att man är född alldeles för tidigt i tidsålder, eller alldeles för sent? Som sextitalist känner jag det som att jag ligger mittemellan hela tiden. Gårdagens nyheter eller morgondagens. Inget som passar i tiden för mig. =c/

Man kanske borde jobba lite?!

Inga kommentarer: