fredag, april 24, 2009

Hittills idag...

... har jag diskuterat Piratpartiet med kompis. Hon skulle inte bli medlem, då hon nu sett ljuset angående copyrighten. Mitt utlägg om att det INTE var det som var hjärtesaken för partiet togs inte emot så väl. Min hjärtesak är ju "personlig integritet och rätten till ett privatliv" och inte fri nedladdning. Nåja, om man inte är intresserad så är man inte det och det är också ok.
Jag har hunnit baka bröd *mums*, gå en lång runda med djuret, äta glass (Bulle fick bägaren och jag struten) och hämta cykeln från verkstaden. Blev inte så himla dyrt. 500kr för service och genomgång, tycker jag att jag kan ha råd med. Speciellt som målet är att cykla till jobbet varje dag och därmed spara in pengarna som nu går till SL. Skulle även ha varit helt nödvändigt om jag inte tagit ledig valborgshelgen. SL skall göra underhållsarbeten, vilket gör att sträckan mellan T-Centralen och Södra Station är stängd den helgen.

***UPPDATERAT***

Glömde ju att berätta att jag även hann färga om håret. =c)

Inga kommentarer: