fredag, april 17, 2009

Att försöka vara laglig suger!

Ännu en gång har jag givit mig ut på nätet för att fixa musik lagligt. Denna gång hoppade jag på Telia Music Player. Det var ett gratiserbjudande så vad kunde det skada? Installerar program både på dator och mobil. Börjar med att öppna programmet på datorn och får då infon om att jag har en för gammal version. "Vill du installera den nyare versionen?" Javisst, tänker jag och klickar på det. Programmet stänger ned sig och inget händer. Försöker igen, men inte fasen funkade det. Vilket alternativ än väljer stänger programmet ned sig. OM jag inte väljer något alls, stänger det ned sig ändå. Avinstallerar och ominstallerar. Samma skit igen. Ringer tillslut Telia och frågar vad fan de håller på med. Det blev en felanmälan, men vem vet om det blir någon ordning på det hela. Måste dock säga att killen jag pratade med var oerhört trevlig... för en sundsvallsbo. ;c)

Nästa försök var då att lyssna på musiken i mobilen. Det visar sig då att låten inte sparas på mobilen, utan ligger som en streamad fil, vilket gör att jag inte kan spela upp den om jag inte också är uppkopplad. Jag har inte 3G på min jävla mobil och jag är alldeles för otålig på att vänta den där minuten det tar för låten att streama ned i mobilen och spelas upp. Det blir nämligen inte en jämn ström, utan låten måste laddas ned först och sedan spelas. VEM FAN ORKAR?! Dessutom ville tjänsten inte erkänna att den faktiskt inte hade spelat upp låten. Den sa att den var nedladdad och klar, men inget hade jag hört. *suck*

Nä, jag får väl fortsätta med min utforskning av de lagliga alternativen, men ändå använda mig av de olagliga, tills vidare. Appropå det så uttryckte Stephen Fry sin sympati med TPB idag. Wow liksom!

Inga kommentarer: