måndag, april 06, 2009

Helgen som var

Den var något körig, som ni som sett mitt kvittrande vet. Lördagen började med att jag skulle köpa hundmat. Efter att ha frågat den där hundägaren, som lovat att hjälpa till om jag ber om det, och fått informerationen om att hon inte hade tid, gick jag iväg för att handla. Den första affären hade inte öppet på helger, vilket jag kom ihåg när jag väl stod där. Den andra hade slut på maten. Jag ringde mamma för att fråga skjuts till en tredje affären, men fick inget svar. Affär lovade dock att höra av sig när de fick in maten. Insåg dock, lite senare, att jag lika gärna kunde gå till den första affären i veckan. När de förhoppningsvis har öppet. *suck*

Fick så jäkla ont i fötterna av allt promenerande att jag lade mig och somnade på soffan. När jag sedan vaknade till, ställde jag mig och gjorde i ordning en Janssons frestelse. Förberedde också för att kunna grädda kakor. När jag väl öppnade ungsluckan för att ställa in min Jansson, visade det sig att ugnen dött. Jävlar... Vad gör man med en Jansson, när man inte har någon ugn att laga till den i? Jag gick och ringde på hos grannen. Hon förstod problemet och lät mig ställa in maten i hennes ugn. jag fick iaf min middag, men det blev inga kakor. =c(

Söndagen spenderades på jobbet. Inge kul alls... precis som vanligt alltså.

Idag kom reparatör och fixade spisen. Visade sig att det var ett enkelt elfel. Lite sur blev jag. Det hade ju inte varit fel om de fått byta ut spisskrället. Jag kunde nog att tålt mig till långt efter påsk om det blivit så, men tji fick jag. Min fula gamla trotjänare står troget och värmer upp både plattor och ugn.

Shoppade så klart lite till. Med tanke på att jag har en ganska tom plånbok, borde jag ju hålla mig i skinnet, men jag läste om en författare, som verkade spännande. Robert Harris, som var politisk reporter, har sadlat om till författare. Det är iofs ingen nyhet, för någon annan än mig då. ;c) Jag beställdet två av hans böcker. Det blev Pompeii och Imperium. Jag ser fram emot att börja med dem, när jag väl är färdig med mitt Discworldmaraton. Håller just nu på med Making Money, som är strålande, fantastisk och jättebra. =c)

Inga kommentarer: