söndag, november 23, 2008

Och hon log mot mig.

Det är vinter! Det skall dessutom vara vinter i flera dagar nu. Är det en tidig Midvinterklapp till mig och Fenrir från Henne tro? Jag väljer att tolka det så. Jag och djuret gick i parken idag och NJÖT.
Snö ute och snö inne. Sol i hjärta och sol i sinne. *lol*

Igår skulle jag, enligt instruktionsboken för åderbråck, röra på mig 1-2 timmar fördelat på dagen. Jag gick hem till mamma. Det tog 45 minuter. Där åt jag lunch och snackade lite skit. Sedan gick jag hem igen. Det tog också 45 minuter. Jag gissar att jag höll mig till rekommendationerna. ;c) Gårdagen var annars riktigt jobbig, men det enda som gjorde det jobbig var det där jävla bandaget. De hamnade ju bara på gliiiiiiiiiiiid hela tiden. Vet inte hur många gånger jag lindade om dem innan jag tillslut utmattat somnade.
Idag fick jag ta bort dem och vilken lättnad det var! Jag ser inte klok ut. På mitt högra ben, där jag hade det största och slabbigaste åderbråcket, har jag nu en jävligt stor "lårkaka", fast då på insidan av låret. För er som varit lagsportande är det inte ett främmande uttryck. För er andra är det ett jävligt stort och ömt blodblåmärke. Det sticker också ut små trådar ur små hål här och var på benen, men det är "ingen Big Deal". ;c) Smärtan är dessutom försumbar. Mest ömt och spänt. Gissar att jag kommer ha mer ont efter min nästa tatuering, som kommer bli en stor svart blobb. Sådant är smärtsamt. Ser fram emot att ha något att jämföra med. *rofl*

1 kommentar:

Anonym sa...

det snöar idag också... mycket... :-)
kram
/e