måndag, september 15, 2008

Uppdatering av diverse skit

Arbetsgivaren har beordrat övertid... 8 timmar på en vecka försöker de klämma ur oss. De försöker även med mig, men jag säger emot. "Jag är bara deltidare, och ni kan därför inte beordra övertid på mig." Enligt min arbetsledare är det dock helt klart att även jag skall jobba mer denna vecka. De vill klämma in 6 timmar på mig. Jag erbjöd mig då att jobba på helgen. Man vill ju inte vara allt för motvalls. Nej, men det gick ju inte. De behövde folket nu på vardagarna. Jag sa självklart att det inte går. Måste ju tänka på Fenrir, men enligt arbetsledaren kunde de inte ta hänsyn till honom. Då sa jag att jag ville ha papper på att även jag är tvungen att jobba övertid. "Självklart" sa arbetsledaren och försvann. Hade inte sett till något papper innan jag gick hem i fredags. Min fråga, lite såhär på sidan är; hur det kommer sig att de meddelar mig på fredag eftermiddag att jag skall jobba 6 timmar övertid följande vecka? Hur är det med framförhållningen? Hur kommer det sig sedan, att de bara försvinner, utan att faktiskt bekräfta att det de säger stämmer? Detta trots att jag begärt det? Menar de på fullt allvar att jag skall komma in flera timmar tidigare bara som en chansning? Jag kände att det kan de ju glömma och ringde facket. Enligt facket skall jag, som deltidare, inte bli beordrad övertid. När jag kom till jobbet idag hade jag fått ett mejl från min arbetsledare. I detta skriver hon:

"Jag har funderat och jag förstår att det är svårt att lämna hunden. Jag anser att därav så behöver du inte arbeta den beordrade övertiden denna gång på 6 timmar vilket blir enligt ditt avtal eftersom du inte arbetar heltid."

Min teori är att hon helt enkelt har fått veta att hon faktiskt hade fel, men inte vill erkänna det. Hur skulle hon annars kunna "besluta" att jag slipper, när hon inte har den sortens "makt" enligt henne själv?

Angående jobbsökandet kan jag ju säga att jag inte behövde bestämma mig för om det var värt att jobba mer. Visar sig att företaget som erbjudit mig de där helgerna, istället löste det 'in house'. Fan vad skönt, då behövde lilla jag inte tänka själv. *pusta ut*

REKOMMENDERAS:

En nagelbitande spännande tvserie! Har sett de första fyra delarna i The Kill Point. Kommer att börja visas på Kanal 6, söndagen den 21/9. Den är förbaskat spännande. Jag kunde bara inte sluta titta och jäklar vad jag grämde mig över att jag fick lov att stänga av tvn för att gå till jobbet. *mutter*

1 kommentar:

Undertecknad sa...

chefer suger

tatuerare suger... lite fel i sakfrågan men i stort sett felfri återberättande... ny tid faktiskt bestämd... ska få se bilden innan han erkände faktiskt att det var lite "dumt" att göra som förra gången 'suck och pust'

Härligt med din kusin, håller tummarna

Skönt med jobbet, va härligt det är att inte behöva fundera på vad man ska göra så "ödet" bestämmer åt en...

Inte deprimerad, hey join the club rest-in-bed-all-day-long när du vill... aktivera sig pytsan... ser de inte skillnad på vad man gör för att man MÅSTE (även om det är självvalt hund/barn) och för att man VILL... MÅSTE gå upp och aktivera trotsig treåring men jag gör det för jag har valt att ha barn... VILL ligga i sängen...

pöss darlink