söndag, september 21, 2008

Film så klart

Har sett två filmer de senaste dagarna, som gjort mig både glad och överraskad. Den första var Wanted. Om man bortser från den totalt intetsägenade jäkla Angelina så är filmen helt fantastiskt snygg, spännande och rolig. James McAvoy är en bra skådis och jag har sett honom i två andra filmer: Becoming Jane och Atonement. Dessa filmer var inget speciellt och inte i min smak, men det var verkligen inget fel på Mr. McAvoys insatts. I Wanted är han helt lysande som patetisk förlorare som finner sitt kall i lönnmördarens yrkesroll. Det finns en del LYSANDE repliker och situationer som fick ett stort igenkännande leende från mig. "It's my anorexic boss's birthday. This means there's a certain amount of inter-office pressure to stand around the conference table, eating crappy food and pretending to worship her. Acting for five minutes like Janice doesn't make all our lives miserable is the hardest work I'll do all day. My job title is account manager. I used to be called an account service representative, but a consultant told us we don't even manage our clients, and to not service them." Jag bara dör! ;cD

Nästa film var "Death Race" som gav mig nostalgirysningar i god Mad Max-anda. Det var knasiga bilar som for runt i 1000 knyck och folk som blev krossade, lämlästa och allmänt mosade. Jason Statham är en snygg karl och en strålande actionhjälte. Jag har sett honom i flera filmer där han gjort gott intryck. Honom kommer man faktiskt ihåg, även om man inte kommer ihåg filmen. ;c) I den här filmen är han lika cool och mumsig som vanligt. Filmen är kanske inte så minnesvärd, men den var väl värd tiden man la ned på den. Bäst att se i ett mörkt rum med ljudet på högsta. Då kan man verkligen njuta av plåten som gnisslar och de vrålande motorerna. WOW!

Inga kommentarer: