tisdag, september 23, 2008

Desperate times requires desperate measures

Den ohållbara situationen på min arbetsplats gjorde att jag igår tog ett desperat steg och mejlade en f.d. arbetsgivare och frågade om de inte saknade mitt kunnande och min kompetens där. Frågade om de kanske skulle kunna känna sig manade att anställa mig igen. Vi får väl se om jag någonsin får något svar på den desperata frågan.

Har ännu en gång fått en tid hos en läkare för att se om de anser att staten kan betala elimineringen av mina jättelika och fula åderbråck. Har försökt tidigare då jag faktiskt inte har 20 000 kr att satsa på detta. Vi får väl se vad svaret blir denna gång. Antagligen blir det nej, med skälet att staten inte betalar kosmetiska operationer. Att de gör ont och är obehagliga räknas inte.

Har de senaste månaderna blivit galen på att jag ser så jävla kasst. Har ju varit ett problem i flera år att min syn försämras, men det kan man väl skylla på åldern. Största problemet är dock, att eftersom mina ögon inte samarbetar, får jag även problem med yrsel. Det är iaf den orsak jag kommit fram till efter mycket funderande. För två år seda skaffade jag mig glasögon, men det visade sig att vi försökte rätta till fel ögas synproblem, vilket gjorde att det bara blev värre. Nu har jag skaffat lins på det andra ögat och försöker för närvarande vänja mig vid att se saker skarpt och klart igen. Hoppas det minskar yrseln också.

På måndag i nästa vecka skall jag gå och laserbehandla mitt rödrosiga fejs. Kanske jag slipper att se ut som en jultomte i fortsättningen? *håller tummarna*

Måste bara ha ett nytt jobb och kanske man måste vara desperat nog och anmäla sig på Poolia eller Manpower?! Jag vågar bara inte. Det kan ju bli värre. =c/

Inga kommentarer: